Algorytmy F2L – Metoda CFOP

ETAP 2: F2L
Spis algorytmów
Kliknij w obrazek kostki, aby zobaczyć szczegóły przypadku.
Niebieska ścianka na rysunkach jest Frontem.
Spis algorytmów F2L (rozwiń)
Opis F2L

Pierwsze dwie warstwy (ang. First 2 Layers)
Drugi etap to ułożenie 8 klocków: 4 białych rogów i 4 krawędzi środkowej warstwy.
Poniżej przedstawiamy algorytmy układające jednocześnie parę: 1 biały róg + 1 krawędź środkowej warstwy. Są to 2 klocki sąsiadujące ze sobą.
Aby ułożyć wszystkie 8 klocków na tym etapie, trzeba będzie wykorzystać max 4 algorytmy do każdej z 4 par.
Trzymaj kostkę białym kolorem do dołu, aby biały krzyż był na dolnej ściance.
Dopasuj swoją sytuację do jednej z poniższych i wykonaj algorytm.
Niebieska ścianka na rysunkach jest Frontem.
Opis ruchów
Poza standardowymi ruchami znanymi z metody LBL: R, L, F, B, U, D – które są zapisywane dużymi literami, możesz spotkać ruchy zapisane małymi literami: r, l, f, b, u, d. Są to ruchy odpowiednią ścianką oraz środkiem jednocześnie – czyli dwoma warstwami kostki.
Nowym oznaczeniem ruchu jest także ruch oznaczony literką M. Jest to ruch samej środkowej pionowej warstwy.
W algorytmach mogą się pojawić ruchy oznaczone małymi literami: x, y, z na zielonym tle. Są to obroty całą kostką w odpowiednią stronę, bez obracania żadnej ścianki.
W razie wątpliwości kieruj się pomocniczymi obrazkami ruchów w szczegółach algorytmów w dalszej części tej strony.
Algorytmy DD
Algorytmy dla przypadków, gdy biały róg jest na prawidłowym miejscu – na Dole skierowany w Dół.
01 (DD-M)
Biały róg jest na prawidłowym miejscu – na Dole skierowany w Dół
Drugi klocek jest w Środkowej warstwie (Middle)













02 (DD-R)
Biały róg jest na prawidłowym miejscu – na Dole skierowany w Dół
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Prawym (Right) kolorem do góry













03 (DD-F)
Biały róg jest na prawidłowym miejscu – na Dole skierowany w Dół
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Frontowym kolorem do góry









Algorytmy DF
Algorytmy dla przypadków, gdy biały róg jest na Dole skierowany do Frontu.
04 (DF-MC)
Biały róg jest na Dole skierowany do Frontu
Drugi klocek jest w Środkowej warstwie (Middle) obrócony prawidłowo (Correct)













05 (DF-MI)
Biały róg jest na Dole skierowany do Frontu
Drugi klocek jest w Środkowej warstwie (Middle) obrócony nieprawidłowo (Incorrect)













06 (DF-R)
Biały róg jest na Dole skierowany do Frontu
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Prawym (Right) kolorem do góry









07 (DF-F)
Biały róg jest na Dole skierowany do Frontu
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Frontowym kolorem do góry









Algorytmy DR
Algorytmy dla przypadków, gdy biały róg jest na Dole skierowany w Prawo (Right).
08 (DR-MC)
Biały róg jest na Dole skierowany w Prawo (Right)
Drugi klocek jest w Środkowej warstwie (Middle) obrócony prawidłowo (Correct)













09 (DR-MI)
Biały róg jest na Dole skierowany w Prawo (Right)
Drugi klocek jest w Środkowej warstwie (Middle) obrócony nieprawidłowo (Incorrect)













10 (DR-R)
Biały róg jest na Dole skierowany w Prawo (Right)
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Prawym (Right) kolorem do góry









11 (DR-F)
Biały róg jest na Dole skierowany w Prawo (Right)
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Frontowym kolorem do góry









Algorytmy UU
Algorytmy dla przypadków, gdy biały róg jest na Górze (Up) skierowany w Górę (Up).
12 (UU-MC)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany w Górę (Up)
Drugi klocek jest w Środkowej warstwie (Middle) obrócony prawidłowo (Correct)













13 (UU-MI)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany w Górę (Up)
Drugi klocek jest w Środkowej warstwie (Middle) obrócony nieprawidłowo (Incorrect)









14 (UU-RF)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany w Górę (Up)
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Prawym (Right) kolorem do góry i znajduje się we Frontowej ściance









15 (UU-RL)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany w Górę (Up)
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Prawym (Right) kolorem do góry i znajduje się w Lewej ściance













16 (UU-RB)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany w Górę (Up)
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Prawym (Right) kolorem do góry i znajduje się w Tylnej (Back) ściance









17 (UU-RR)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany w Górę (Up)
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Prawym (Right) kolorem do góry i znajduje się w Prawej (Right) ściance













18 (UU-FF)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany w Górę (Up)
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Frontowym kolorem do góry i znajduje się we Frontowej ściance













19 (UU-FL)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany w Górę (Up)
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Frontowym kolorem do góry i znajduje się w Lewej ściance









20 (UU-FB)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany w Górę (Up)
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Frontowym kolorem do góry i znajduje się w Tylnej (Back) ściance









21 (UU-FR)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany w Górę (Up)
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Frontowym kolorem do góry i znajduje się w Prawej (Right) ściance









Algorytmy UF
Algorytmy dla przypadków, gdy biały róg jest na Górze (Up) skierowany do Frontu.
22 (UF-MC)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany do Frontu
Drugi klocek jest w Środkowej warstwie (Middle) obrócony prawidłowo (Correct)









23 (UF-MI)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany do Frontu
Drugi klocek jest w Środkowej warstwie (Middle) obrócony nieprawidłowo (Incorrect)













24 (UF-RF)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany do Frontu
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Prawym (Right) kolorem do góry i znajduje się we Frontowej ściance













25 (UF-RL)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany do Frontu
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Prawym (Right) kolorem do góry i znajduje się w Lewej ściance





26 (UF-RB)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany do Frontu
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Prawym (Right) kolorem do góry i znajduje się w Tylnej (Back) ściance













27 (UF-RR)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany do Frontu
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Prawym (Right) kolorem do góry i znajduje się w Prawej (Right) ściance









28 (UF-FF)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany do Frontu
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Frontowym kolorem do góry i znajduje się we Frontowej ściance









29 (UF-FL)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany do Frontu
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Frontowym kolorem do góry i znajduje się w Lewej ściance









30 (UF-FB)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany do Frontu
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Frontowym kolorem do góry i znajduje się w Tylnej (Back) ściance









31 (UF-FR)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany do Frontu
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Frontowym kolorem do góry i znajduje się w Prawej (Right) ściance





Algorytmy UR
Algorytmy dla przypadków, gdy biały róg jest na Górze (Up) skierowany w Prawo (Right).
32 (UR-MC)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany w Prawo (Right)
Drugi klocek jest w Środkowej warstwie (Middle) obrócony prawidłowo (Correct)









33 (UR-MI)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany w Prawo (Right)
Drugi klocek jest w Środkowej warstwie (Middle) obrócony nieprawidłowo (Incorrect)













34 (UR-RF)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany w Prawo (Right)
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Prawym (Right) kolorem do góry i znajduje się we Frontowej ściance









35 (UR-RL)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany w Prawo (Right)
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Prawym (Right) kolorem do góry i znajduje się w Lewej ściance













36 (UR-RB)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany w Prawo (Right)
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Prawym (Right) kolorem do góry i znajduje się w Tylnej (Back) ściance













37 (UR-RR)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany w Prawo (Right)
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Prawym (Right) kolorem do góry i znajduje się w Prawej (Right) ściance









38 (UR-FF)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany w Prawo (Right)
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Frontowym kolorem do góry i znajduje się we Frontowej ściance













39 (UR-FL)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany w Prawo (Right)
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Frontowym kolorem do góry i znajduje się w Lewej ściance









40 (UR-FB)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany w Prawo (Right)
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Frontowym kolorem do góry i znajduje się w Tylnej (Back) ściance





41 (UR-FR)
Biały róg jest na Górze (Up) skierowany w Prawo (Right)
Drugi klocek jest w górnej warstwie obrócony Frontowym kolorem do góry i znajduje się w Prawej (Right) ściance








